Medierne

Forsker: Børn ved for lidt om digitale teknologier
Interview til KLFnet.dk, 20. oktober 2020
Digitalt indfødte bliver nutidens børn og unge kaldt, men de er ikke klar over, hvilken indflydelse de teknologier, som de bruger, har på dem selv og på samfundet. Det skal de bevidstgøres om i skolen, mener fagdidaktisk forsker.

Forsker: Skolen kan ikke komme uden om det nye fag
Interview til Fagbladet Folkeskolen nr. 15 2020, 10. september 2020
Elisa Nadire Caeli skriver ph.d. om teknologiforståelse i skolen i et historisk perspektiv. Faget skal på skemaet, hvis eleverne skal kunne være med til at forme et stadig mere digitaliseret samfund, mener hun.

Forsker: Teknologiforståelse bør være del af almendannelsen
Interview til it-nyhedssitet Version2, 25. september 2019
It-undervisning i folkeskolen skal ikke handle om at uddanne børn og unge til at være udviklere, men om at sikre demokratiet, anfører forsker.