Debat/blog

Caeli, E. N. (2023). Skærmforbud må ikke skærme for teknologiforståelse. Indlæg. Dataethics, 12.09.2023.
Også bragt som blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen. 19.09.2023

Caeli, E. N. (2023). Time To Teach Students To Understand Machine Learning. Indlæg. Dataethics, 22.02.2023.

Caeli, E. N. (2023). ‘Fordels’-klubber med scan (dig) selv-funktioner: Hvem er de en fordel for? Synspunkt. Version2, 24.01.2023.

Caeli, E. N. (2023). Advantage Clubs – To Whose Advantage? Indlæg. Dataethics, 10.01.2023.

Caeli, E. N. & Telving, T. (2022). Kan dit barn se forskel på et digitalt menneske og et rigtigt menneske? Kronik. Berlingske, 19.10.2022.

Caeli, E. N. & Telving, T. (2022). Digitalisation Booms While Teaching Children About Tech Is At A Standstill. Indlæg. Dataethics, 24.09.2022.

Caeli, E. N. (2022). Children Need to Understand (Un)Intelligent Machines. Indlæg. Dataethics, 01.08.2022.

Caeli, E. N. & Bundsgaard, J. (2022). Manglen på kvindelige it-folk starter i folkeskolen. Synspunkt. Version2, 27.05.2022.

Caeli, E. N. (2022). Udvikler elever teknologiforståelse i et makerspace? Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 20.05.2022.

Caeli, E. N. & Bundsgaard, J. (2021). Professor og ph.d-studerende vil have teknologiforståelse på skemaet: Forhåbentlig tager politikerne opråb alvorligt denne gang. Debatindlæg. Altinget Uddannelse. 27.08.2021.

Caeli, E. N. (2020). Inspiration til teknologiforståelse i Ballerup. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 24.02.2020.

Caeli, E. N. (2020). Teknologiforståelse og etik i skolen. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 25.01.2020.

Caeli, E. N. (2019). Der er brug for teknologiforståelse. Asterisk, nr. 92, december 2019.

Caeli, E. N. (2019). Mennesker skal lære om maskinlæring. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 20.11.2019.

Caeli, E. N. (2019). Projektarbejde og anvendelsesorienteret undervisning i teknologiforståelse. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 12.08.2019.

Caeli, E. N. (2019). Computational thinking, datalogisk tænkning, computationel tankegang, computational tankegang, computationel tænkning og computational tænkning – en midtvejsevaluering af begrebsbrug. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 05.06.2019.

Caeli, E. N. (2019). Programmeret eller menneskelig undervisning – hvad synes eleverne? Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 22.05.2019.

Caeli, E. N. (2019). Katherine Johnson – en kvindelig datalogipioner. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 13.04.2019.

Caeli, E. N. (2019). Drop intelligenstest – dét ville være intelligent. Information , 75. årgang, nr. 044, s. 16, 21.02.2019.

Caeli, E. N. & Bundsgaard, J. (2019). Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society? Science Nordic, 12.02.2019.

Caeli, E. N. (2019). Peter Naurs datalogitanker er blevet uhyggeligt aktuelleVersion2, 18.01.2019.

Caeli, E. N. & Bundsgaard, J. (2018). Artikel/kommentar: Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer? Videnskab.dk’s Forskerzonen, 29.11.2018.

Caeli, E. N. (2018). Adaptive læringsteknologier i folkeskolen er uambitiøst. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 28.11.2018.

Caeli, E. N. (2018). Det er spild af børnenes dyrebare tid at øve staveord – computer eller ej. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 11.11.2019.

Caeli, E. N. (2018). Invester i mennesker før maskiner. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 04.10.2018.

Caeli, E. N. (2018). Børn skal udvikle forståelse for data og algoritmer. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 26.08.2018.

Caeli, E. N. (2018). I Singapore er skolebørn bedst – og superstressede. Kronik. Politiken, Årgang 133, Nr. 305, s. 5-6, 01.08.2018.

Caeli, E. N. (2018). Test og karakterer sorterer efter en fattig farveskala – det kan gøres bedre. Debatindlæg. Jyllands-Posten, 05.05.2018.

Caeli, E. N. (2018). Debat: At lære programmering i skolen er ikke nok – og det vidste vi også for 50 år siden. Politiken Skoleliv, 13.04.2018.