Skærme i og uden for skolen
Oplæg til ICILS 2023-konferencen: Skoleelevers teknologiforståelse og skærmbrug
Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) i København, den 12. november 2024
Børns teknologiforståelse: Hvorfor, hvad og hvordan?
Oplæg for forældre til temaeftermiddag
Ringe Bibliotek, den 26. februar 2024
Teknologiforståelse i et historisk perspektiv
Oplæg for Netværk for forskning i danskfagenes didaktik (DaDi)
Online, den 13. december 2023
Fra datalære til teknologiforståelse: Diskussioner, initiativer og udvikling fra 1960’erne og op til i dag
Oplæg for UC-forskernetværk for teknologiforståelse
Online, den 24. maj 2023
Teknologiforståelse: Hvorfor, hvad og hvordan?
Oplæg til IT-Fællesskabets konference for gymnasielærere
DGI-byen, København, den 7. marts 2023
Fagdidaktiske perspektiver på computational thinking
Oplæg til netværksmøde i programmet Digital Læring
CopenX, København, den 11. oktober 2022
Integrating Computing into K-16 Education: Scaffolding teacher and student learning in STEM disciplines
Moderator på online paneldiskussion (Tor Ole Odden, Aman Yadav og Cathrine Tellefsen) til The ACM ITiCSE conference 2020
The 25th annual conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE). den 17. juni 2020
Datalogi og teknologiforståelse i skolen: Historiske erfaringer og eksempler på praksis
Oplæg til netværksdag for teknologiforståelse
CFU Lillebælt, UCL Odense, den 18. december 2019
Menneskelig vs. kunstig intelligens i et læringsperspektiv: Hvad skal børn og unge vide og kunne?
Oplæg til fagdag for psykologilærergruppen
Handelsgymnasiet Niels Brock i København, den 14. november 2019
Computer- og informationskompetence samt datalogisk tænkning i dansk folkeskole: fortid, nutid og fremtid
Oplæg til ICILS 2018-konferencen: Hvad kan skoleelever med IT og digitale teknologier? Og hvordan kommer vi videre?
Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) i København, den 5. november 2019
Grundskoleelevers udvikling af teknologiforståelse mshp. datalogisk tænkning – et flerfaset mixed methods-studie
Oplæg til seminar i forskningsmiljøet Digitalisering i skolens praksis
Campus Carlsberg, Københavns Professionshøjskole, den 18. september 2019
Education in a Digitalized World: Authentic Project-Based Learning
Oplæg til netværksseminar (WERA-IRN: World Educational Research Association – International Research Network)
Campus Ceres, VIA University College, den 29. august 2019
Teknologiforståelse på skemaet
Paneldebat på Skolemessen 2019
Scenen i KongressaIen, Aarhus Congress Center, den 10. april 2019
Datalogi og uddannelse – fra 1966 og frem til i dag
Oplæg til medlemsaften i Dansk Datahistorisk Forening
Dansk Datahistorisk Forening, Tapeten i Ballerup, den 2. april 2019
Datalogi som menneskelig aktivitet – et oplæg om Peter Naur
Oplæg på DIKU Bits
Datalogisk Institut, Københavns Universitet, den 17. december 2018
Firedimensional uddannelse og teknologi – et dansk (ud)dannelsesperspektiv
Oplæg på Science Talenters Talentkonference 2018
Science Talenter, Mærsk Mc-Kinney Møller Videncenter, Sorø, den 6. december 2018
Students’ Development of Computational Thinking in K-9
Poster-præsentation på The 5th NAFOL conference
Nasjonal Forskerskole for Lærerutdanning (NAFOL), Hamar, Norge, den 22. oktober 2018
Teknologi i skolen er mere end kodning
Oplæg på Konference om fremtidens skole og læringsrum
Scandic Sydhavn, København, den 3. oktober 2018
Students’ Development of Computational Thinking in K-9
Projektpræsentation på Computational Participation: Coding, Crafting and Creativity, Masterclass with Professor Yasmin Kafai
Syddansk Universitet Kolding (SDU), 25. september 2018
Computational Thinking in Primary and Secondary Education – A Quantitative Survey Study on Initiatives and Conceptions
Oplæg på European Conference on Educational Research (ECER) med Jeppe Bundsgaard
Free University Bolzano, Italien, den 5. september 2018