Oplæg

2019

Computer- og informationskompetence samt datalogisk tænkning i dansk folkeskole: fortid, nutid og fremtid
Oplæg til ICILS 2018-konferencen: Hvad kan skoleelever med IT og digitale teknologier? Og hvordan kommer vi videre?
Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU) i København, den 5. november 2019

Grundskoleelevers udvikling af teknologiforståelse mshp. datalogisk tænkning – et flerfaset mixed methods-studie
Oplæg til seminar i forskningsmiljøet Digitalsering i skolens praksis
Campus Carlsberg, Københavns Professionshøjskole, den 18. september 2019

Education in a Digitalized World: Authentic Project-Based Learning
Oplæg til netværksseminar (WERA-IRN: World Educational Research Association – International Research Network)
Campus Ceres, VIA University College, den 29. august 2019

Teknologiforståelse på skemaet
Paneldebat på Skolemessen 2019
Scenen i KongressaIen, Aarhus Congress Center, den 10. april 2019

Datalogi og uddannelse – fra 1966 og frem til i dag
Oplæg til medlemsaften i Dansk Datahistorisk Forening
Dansk Datahistorisk Forening, Tapeten i Ballerup, den 2. april 2019
[Hent slides]

2018

Datalogi som menneskelig aktivitet – et oplæg om Peter Naur
Oplæg på DIKU Bits
Datalogisk Institut, Københavns Universitet, den 17. december 2018
[Hent slides]

Firedimensional uddannelse og teknologi – et dansk (ud)dannelsesperspektiv
Oplæg på Science Talenters Talentkonference 2018
Science Talenter, Mærsk Mc-Kinney Møller Videncenter, Sorø, den 6. december 2018
[Hent slides]

Students’ Development of Computational Thinking in K-9
Poster-præsentation på The 5th NAFOL conference
Nasjonal Forskerskole for Lærerutdanning (NAFOL), Hamar, Norge, den 22. oktober 2018

Teknologi i skolen er mere end kodning
Oplæg på Konference om fremtidens skole og læringsrum
Scandic Sydhavn, København, den 3. oktober 2018
[Hent slides]

Students’ Development of Computational Thinking in K-9
Projektpræsentation på Computational Participation: Coding, Crafting and Creativity, Masterclass with Professor Yasmin Kafai
Syddansk Universitet Kolding (SDU), 25. september 2018

Computational Thinking in Primary and Secondary Education – A Quantitative Survey Study on Initiatives and Conceptions
Oplæg på European Conference on Educational Research (ECER) med Jeppe Bundsgaard
Free University Bolzano, Italien, den 5. september 2018