Publikationer

2020

  • Odden, T. O.; Yadav, A.; Tellefsen, C. W.; and Caeli, E. N. (2020). Integrating Computing into K-16 Education: Scaffolding Teacher and Student Learning in STEM Disciplines. Proceedings of the 2020 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education (ITiCSE ’20), June 15–19, 2020, Trondheim, Norway. ACM, New York, NY, USA, 2 pages. https://doi.org/10.1145/3341525.3393961
  • Caeli, E. N. (2020). Inspiration til teknologiforståelse i Ballerup. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 24.02.2020.
  • Caeli, E. N. (2020). Teknologiforståelse og etik i skolen. Blogindlæg. Fagbladet Folkeskolen, 25.01.2020.

2019

2018

2017

2016

Uddrag fra Bogvægtens anmeldelse: “Den øgede brug af taksonomier er udsprunget af danske elevers dårlige resultater i PISA-undersøgelserne, men forfatterne gør meget ud af at understrege, at taksonomierne aldrig må blive det eneste læringsredskab, og at de, når eleverne er kommet tilstrækkeligt langt, kan vise sig at blive overflødige. Plakaterne letter forståelsen og giver både elever og lærere overblik over læringssituationen i klassen.”

2015

Uddrag fra folkeskolen.dk’s anmeldelse: “Fremhæves skal introduktionen til bogen af Elisa Nadire Caeli og Peter Andersen. Den beskriver nuanceret taksonomiernes fordele og begrænsninger, understreger betydningen af, at der formuleres mål for elevernes læring, og at eleverne er bevidste om disse mål. (…) En god introduktion, der kan danne baggrund for videre studier. Den giver mulighed for at tage stilling til, om det er værd at bruge taksonomier med måde.”

2014

2012-2014

Forfatter på en lang række digitale og trykte læremidler, særligt til dansk og engelsk i indskolingen. Se liste.